Неожидано , пришел ответ из haldex на мой вопрос о возможности перегрева муфты
"
Hi,
My colleague who is working with the Ford Kuga project helped me with the answer below:
We are very pleased to hear that you are happy with your car and the Haldex AWD system. Even though the car is not considered to be an off-road vehicle it has capabilities of adventures besides the road.
Since the Haldex coupling is equipped with an internal temperature sensor it is very robust to overheating. The torque transfer to the rear axle can actually vary between 0% and 100%. 0% when the coupling is fully open and the car is front wheel driven (for example when braking) and 100% when the front wheels have completely lost grip (for example on ice). There is no absolute limit to how many times the Haldex full torque capacity can be used, this is very dependant on ambient temperature, road (or off-road) conditions and driving style. If the oil and lamella temperature should rise above suitable level the coupling will shut off until temperature has dropped to protect itself.
Kind regards/ Mit freundlichen Grüßen/Med vänlig hälsning
HALDEX TRACTION SYSTEMS DIVISION
"
Ну и перевод , близко к тексту
"
Приветствую,
Мой коллега , кто участвовал в проекте FORD KUGA помог мне с ответом на ваш вопрос, ответ ниже
Мы очень рады слышать, что вы довольны вашей машиной и haldex AWD. Даже несмотря на то, что данный автомобиль не считается внедорожником, он имеет потенциал для приключений вне дорог.
С того момента как муфта AWD стала оснащаться внутренним датчиком температуры , муфта стала очень надежной к перегреву. Передача фактического момента возможна в пределах от 0 % до 100 %. 0 % когда муфта полностью открыта и автомобиль становиться переднеприводным ( например торможение) и 100 % когда передние колеса полностью потеряли сцепление с дорогой ( например на льду) . Не существует абсолютного предела как долго полностью закрытая муфта может передавать момент , это сильно зависит от многих факторов, температуры окружающей среды, дорожных ( или внедорожных) условий, стиля вождения.
Если температура пластин и масла превысит определенный уровень то муфта сама себя отключит , чтобы избежать повреждения.
То есть как я понял, в теории перегрев возможен ( кто бы сомневался
) , но как быстро он (перегрев) наступит х.з.
ПЕШЕХОД.
don't worry, be happy